Warning: include() [function.include]: open_basedir restriction in effect. File(/usr/local/php5.2/lib/php/inc/timeline_ajax.php) is not within the allowed path(s): (/home/skylemon/:/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/sbin/:/usr/bin/:/usr/local/bin/:/usr/local/sbin/:/bin/:/sbin/) in /home/skylemon/domains/wakacjenawalizkach.pl/public_html/wp-content/themes/dzen/functions.php on line 32
Wyjazd na narty – jak się przygotować? | Wakacjenawalizkach.pl
Warning: include() [function.include]: open_basedir restriction in effect. File(/usr/local/php5.2/lib/php/inc/dynamic_css.php) is not within the allowed path(s): (/home/skylemon/:/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/sbin/:/usr/bin/:/usr/local/bin/:/usr/local/sbin/:/bin/:/sbin/) in /home/skylemon/domains/wakacjenawalizkach.pl/public_html/wp-content/themes/dzen/functions.php on line 111

Wyjazd na narty – jak się przygotować?

Jak przygotować się na wyjazd na narty?

Sezon narciarski zbliża się wielkimi krokami. Zanim jednak wybierzesz się na stok, pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu mięśni i poprawieniu ogólnej kondycji. Zignorowanie odpowiedniego przygotowania fizycznego może doprowadzić do poważnych kontuzji. Jak zatem przygotować się do wyjazdu na narty, aby wyjazd był udany?

Kiedy zacząć przygotowania do wyjazdu?

O fizycznym przygotowaniu przed wyjazdem na narty powinny pamiętać przede wszystkim osoby, które na co dzień prowadzą siedzący tryb życia. Kondycja fizyczna ma istotny wpływ na nasz poziom bezpieczeństwa w trakcie jazdy. Osoby, które mają słabą kondycję, stwarzają zagrożenie nie tylko dla siebie, ale również dla pozostałych narciarzy.

Jeśli nie masz zbyt dużej kondycji fizycznej, powinieneś zacząć zwiększać swoją wydolność już w okresie jesiennym. Jeśli jednak jest to niemożliwe warto poświęcić chociaż 7-10 dni przed planowanym wyjazdem na narty. Możesz w tym czasie wykonywać serie intensywnych ćwiczeń fizycznych np. zbieganie po schodach, podskoki do głębokiego przysiadu, przeskoki przez przeszkodę, zeskoki z wysokości czy przysiady.

Jak dbać o bezpieczeństwo na stoku?

Znajdując się na stoku, dla zachowania bezpieczeństwa należy pamiętać o racjonalnym doborze długości jazdy i przerwy wypoczynkowej. Jeśli nie jesteś zaprawionym narciarzem, korzystniejsze dla Ciebie będą częste przerwy w krótszych odstępach czasu – proces odnowy najintensywniej przebiega na początku wypoczynku.

Pamiętaj również o odpowiednim nawodnieniu. Utrata masy ciała nawet o 2% z powodu odwodnienia, powoduje zmniejszenie zdolności wysiłkowych nawet o 20%. Aby zapobiec negatywnym skutkom odwodnienia, należy pamiętać o uzupełnianiu płynów zanim pojawi się uczucie pragnienia.

Czy sprzęt wpływa na bezpieczeństwo podczas jazdy?

Także dobór odpowiednego sprzętu ma niewątpliwy wpływ na bezpieczeństwo na stoku. Jeśli decydujesz się na zakupienie własnego sprzętu, dobrym rozwiązaniem będzie skonsultowanie się z fachowcem. W dobrych sklepach narciarskich sprzedawcy mają fachowe przeszkolenie i będą w stanie doradzić Ci w wyborze odpowiedniego wyposażenia narciarskiego. Pamiętaj, że sporty zimowe są uprawiane z w ekstremalnych dla naszego organizmu warunkach. Przebywanie na wysokościach, gdzie mróz i promienie UV są bardzo mocne, organizm wymaga odpowiedniego zabezpieczenia. Oprócz właściwego kombinezonu warto pamiętać również o dobrych okularach z protekcją UV.

 

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *